mandag den 6. maj 2013

Lægebaædrian, Duftlupin, Lathyrus et al

Jeg har lagt både e-mail og telefonnummer ud i diverse indlæg så de der gerne vil have et par frø til duftlupin sender jeg gerne til. Jeg har vel omkring 20 så det er ikke just en blomstrende forretning.

Og så tænkte jeg på alle de dersens Lægebaldrian som jeg møjsommeligt pottede op. Hvis nogen gider selv at afhente dem på adressen kunne vi jo aftale, at de stod i cykelskuret fra torsdag til søndag og at man bare gik ind og tog hvad man ville have. Men pas nu på, har man én som man lader gå i frø har man 1000 næste år!

Jeg synes altid jeg har gjort hvad man skal med lathyrus (altid frisk jord) men kun lidt gødning fordi det jo er en bælgplante. Måske jeg gør forsøget igen - med gødning og masser af vand!

4 kommentarer:

CuginaK sagde ...

Skulle lige til at skrive på dit Æv indlæg ;) Ja, ærgerligt at vi ikke mødtes i går, mon ikke det går det hele alligevel. Mht lathyrus så tænker jeg, åh jo, giv dem en ekstra chance. Prøv at så dem, så du kan undgå at rode og røre for meget ved stilk og rod, når du planter videre, det bryder de sig ikke om. Og så vænne dem til solen stille og roligt.

Marianne Selvig sagde ...

Hvor er det dejligt at du er gået i gang med at blogge igen! Jeg er ret vild med din tagterrasse og din smag!

Gro sagde ...

Kære søde Taghave,
Jeg sad pænt og ventede på dig sammen med Rose. Men af en eller anden grund mødtes vi aldrig :(
Jeg skal nok hente planterne som, du havde med til mig.
Jeg skriver til dig på mail.
K.H Gro

Taghaven sagde ...

Jammen søde Gro - det var jo fordi jeg slet ikke kom afsted. For da jeg skulle montere kassen med planter opdagede jeg at cyklen var flad (jeg har ikke bil). Jeg udsendte et nødskrig på bloggen, om nogen i bil gad svinge forbi Hellerup.