onsdag den 1. maj 2013

Jeg, en sløj blogger!

En gang i oktober smak jeg døren i til terrassen, dødtræt af at alt stort set blev ødelagt af vinden i sommer. Jeg ryddede ikke engang op derude, intet blev viklet ind i bobleplast som det ellers var planen og mine store, 5-7 år gamle pelagonier blev ikke slæbt ned i kælderen.

Og så trak jeg ellers plaiden op over hovedet og flyttede ind på min sofa. Jeg har ikke læst en havebog, ikke bestilt et eneste frø, ikke købt en eneste havedims. Da foråret så kom så sagte interesserede det mig stadig ikke. Mærkeligt. Så jeg gik til doktor og kom hjem med en vinterdepression og seriøs d-vitaminmangel. Det kan jo nok forklare sagen.

Men nu prøver jeg at tage mig sammen - også til at blogge og ikke mindst læse blogs.

Der ser selvfølgelig farligt ud derude, men der er liv i de vigtigste ting, roserne!

Og så er der overvældende liv i lægebaldrianen - den luskebuks. Den har stået der og kylet frø ud til alle sider mens den holdt pokerfjæset og så ud som om den var i blomst! Det vælter op i alle krukker og potter - og mellem gulvbrædderne.

Jeg har altså Lægebaldrian så jeg kan dele ud.

Der var også en (Pia?) der gerne ville have frø til duftlupin - disse frø fik jeg dog samlet ind. Og det kan sagtens nås, for de tøver ikke!

Bettina

5 kommentarer:

Rose sagde ...

Kære Betina
Hvor er det dejligt at du er på bloggen igen og har mod på en ny sæson :-) Det har altså også været en afskyelig lang vinter og foråret har været længe undervejs!
Jeg tager til Havemarked i Lyngby på søndag. Måske det også er noget for dig? Der kan byttes og fås planter, har jeg forstået, og flere havebloggere dukker op. Hvis det er, er jeg helt sikkert interesseret i Lægebaldrian og vil selv have småplanter med til bytte.
Kh Rose

Nette sagde ...

Der er mange som har det skidt om vinteren, og selv jeg kan blive gal i skralden, når det med haven ikke går, som jeg har planlagt. Vind og regn er en megadårlig cocktail for roserne. Jeg har igen i år måtte klippe mange roser HELT ned, og flere får en over nakken med den skarpe spade i den kommende weekend. Stængelsygen har ganske enkelt hærget igen, og jeg har haft øjeblikke, hvor jeg tænkte, at jeg ikke gad det med roser mere. Men jeg kan jo ikke undvære dem. Så om igen.

Taghaven sagde ...

Irriterer mig stadig at jeg ikke kan svare (læs, ikke kan finde ud af at sætte funktionen op), men min e-mail er b-amden@vip.cybercity.dk.

Og det der havemarked vil jeg lige lure på.

Gro sagde ...

Rigtig god bedring, det er grimt med sådan en vinter depression! Jeg vil prøve at komme til have marked på søndag. Og jeg kunne vildt godt bruge nogle lægebaldrian flere steder i haven ;-)
K.Gro

Taghaven sagde ...

Gro, jeg reserverer et par Lægebaldrian til dig, om du når på marked eller ej.