onsdag den 23. maj 2012

Endelig......

blev det forår/sommer. Og imellem mine snegle-patruljer (ja, der er også dræbersnegle her oppe i luften) tænker jeg at jeg hellere må komme med et nyt blogindlæg. Jeg synes dog ikke at jeg har så meget at vise frem endnu. Der er meget grønt derude, men det store flor og frodighed kommer først senere. Jeg må udtænke en metode til at plante i lag i krukker.....

En af mine 3 Rhododendron. Den starter som knaldpink, bliver lyserød i udspring og ender som blegrosa/hvidlig.


En yndig, yndig Hortensia fra Bilka. Jeg ved godt de ikke skal købes nu, men jeg kunne ikke lade være



Og hvis man tror man ikke skal luge oppe i luften tager man fejl.....når man har en vedbendhæk og god palds under gulvbrædderne.


Akelejerne der sår sig selv under gulvet bliver ikke luget væk, men vandet og jord fra potning bliver fejet i deres retning.


James (Gallway) har sat bittesmå knopper. Han har selskab af Eglantyne, Anne Boylyn og Claire Austen - og forhåbentlig snart af et par stykker mere. Hvilke skal jeg lige udtænke.


Og de små hornvioler har det godt - de får så også vand 2-3 gange om dagen! Kattehegnet har jeg ikke fået gjort noget ved endnu. Kønt er det ikke men det virker efter hensigten.


Nu på jagt med lommelygte og spids blomsterpind igen. I går blev det til 10 store, væmmelige snegle og her til aften har jeg foreløbig nappet fire. Hvad har verden dog gjort siden den skal plages af de ækle bæster?

1 kommentar:

Rose sagde ...

Hej, dejlige billeder fra en taghave! Jeg glæder mig til at følge lidt med og især fordi det er nyt med taghave for mig; jeg kender ingen med en.
Jeg er inponereret over hvor mange planter du har!
:-)