lørdag den 5. maj 2012

HÆ!

I dag fandt jeg zinkspande i en rigtig god størrelse i Netto og siden fik jeg fire gamle zinkbaljer forærende; tre i gode størrelser og én gigantisk, som jeg tænker skal agere vandreservoir eller måske kan huse en nøkkerose.......
Så kan jeg kassere nogle af øjebæerne - plastickrukker der skulle ligne, men som ikke rigtig gør, terracottakrukker.

I Bilka har de nu Kæmpeverbena (der skal hamstres i morgen) og mit vue fra min arbejdsplads er yndigt; "mit" lysegrønne bøgetræ (der er 120-150 år gammelt), og gennem tulipantræet udsigt til genboens to japanske Kirsebær. Og så er der udsigt til blåregnens udspring (lige uden for mit vindue) en af de nærmeste dage.

Nu i gang med første prøveopstilling og overvejelser over hvad der skal plantes i hvilke krukker, spande, baljer og fade.


God weekend!

7 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej
Jeg har meldt mig som læser hos dig, for det er da en viunderlig tagterrasse, som du har..ser frem til at se hvad der skal ske af spændende ting:-)

Anonym sagde ...

Hej
Sikke en udsigt. Den er da helt forrygende ... nyd den!
VH Nina

Berit fra Irishaven sagde ...

Velkommen i haveblogland - fin blog du har fået her - jeg tillader mig at melde dig til ovre på Danske Haveblogs http://www.haveblogs.dk/ så vil du få mange besøg fra alle os andre "blomsterglade" :o)

p.s. må jeg foreslå dig at slå bogstavkoden fra når vi skal kommentere hos dig - se evt. instruks på min "bloghjælp".

Taghaven sagde ...

SUPER, Berit. Tak for hjælpen. Jeg tror jeg har fået slået koden fra ved hjælp af dine fine anvisninger. Jeg vil "snage" i din blog som fast læser.

vh
Bettina

Bente sagde ...

Ja godt Berit er vågen! - velkommen til Blogland.
Sikke dog en frodig terrasse du har! Lækre zinkbaljer/spande, de er nemlig gode at plante i, og flot ser det ud!

*Pearls on a string** Dorthe sagde ...

Er lige "faldet" over din skønne blog. Jeg er ikke have-blogger, men foto-blogger, meeeeen jeg vil så gerne se mere af den vidunderlige terasse du har her.
Velkommen til blogland!

:-) Dorthe

Taghaven sagde ...

Tak til alle for velkomst.

Dorthe, din blog er skøn! Dejligt at dokumentere livsglæde og taknemmelighed. Og det er nogle vildt flotte billeder du tager. Mit, efterhånden, antikke Canon Ixus står til udskiftning med en nyere model - det har tjent mig godt og har taget nogle landskabsbilleder (fra Wyoming USA) der ikke burde kunne lade sig gøre med så lille et kamera (5 mp). Blandt andet derfor starter jeg i det små med en nyere model. Men jeg fantaserer om et mindre spejlrefleks og et fotokursus :)